• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Alltså när jag får själva Betalplanen på Kivra då om 4-5 veckor.

Brukar dom lämna generella synpunkter typ "vi tycker inte han ska ha det" eller är det då själva beloppet dom tar fasta på?
Vadå för belopp?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547

Alltså hur mycket som tillfaller dom utav själva saneringen.
Intrum exempelvis överklagar och tycker dom får för lite eller att beloppet är för lågt, misstänker att det är först i samband med betalplanen dom får reda på hur mycket som kommer tillfalla dom?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Alltså hur mycket som tillfaller dom utav själva saneringen.
Intrum exempelvis överklagar och tycker dom får för lite eller att beloppet är för lågt, misstänker att det är först i samband med betalplanen dom får reda på hur mycket som kommer tillfalla dom?
Beloppet är nog sällan det gnälls om.
Det är nog mer omständigheter man glömt/"glömt" berätta för kfm om och kanske rena sakfel om saker och ting, att man vet att hyran är en annan tex.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Beloppet är nog sällan det gnälls om.
Det är nog mer omständigheter man glömt/"glömt" berätta för kfm om och kanske rena sakfel om saker och ting, att man vet att hyran är en annan tex.
Låter logisk. Och man har 30 borgenär som
Tex delar tex 7000:- i månade så är det ju inte mycket dom får in på sina skulder.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Beloppet är nog sällan det gnälls om.
Det är nog mer omständigheter man glömt/"glömt" berätta för kfm om och kanske rena sakfel om saker och ting, att man vet att hyran är en annan tex.

Aldrig sett någon opponera sig av någon ”bra” anledning, har ju sett de som tyckt dom får för lite pengar men den ignorerar KF.

Hade någon borgenär själv som motsatte sig utan ens skriva en anledning. Drar dock ut på tiden när dom gör det så man går ju och tänker på det ett par månader till innan man får ett beslut.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Aldrig sett någon opponera sig av någon ”bra” anledning, har ju sett de som tyckt dom får för lite pengar men den ignorerar KF.

Hade någon borgenär själv som motsatte sig utan ens skriva en anledning. Drar dock ut på tiden när dom gör det så man går ju och tänker på det ett par månader till innan man får ett beslut.
Då vet jag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Aldrig sett någon opponera sig av någon ”bra” anledning, har ju sett de som tyckt dom får för lite pengar men den ignorerar KF.

Hade någon borgenär själv som motsatte sig utan ens skriva en anledning. Drar dock ut på tiden när dom gör det så man går ju och tänker på det ett par månader till innan man får ett beslut.

Lite det jag tänkte att många tycker att summan dom blir tilldelats är "fel"
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Låter logisk. Och man har 30 borgenär som
Tex delar tex 7000:- i månade så är det ju inte mycket dom får in på sina skulder.

I mitt fall delar 19 på 2.100 kronor...
Åtminstone första halvåret. Sen när min sambo är färdigexamninerad lär dom få någon hundralapp mer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp